Välkommen till datorklassen som lär sig läsa genom att skriva på dator och lärplatta.

06 november 2014

Minns ni ägget?

 
 
Minns ni ägget? Ägget som en dag låg på vårt klassrumsgolv och som vi fick ta hand om? Efter många många veckor kläcktes det äntligen och ut kom.....

 
....ett spöke!
 
Ni fick aldrig veta hur det gick med det lilla spöket! Det ska ni få veta nu:
 

Barnen började ta hand om sitt lilla spöke. De läste högt för det och pratade med det. Vi skrev ett gemensamt brev till spöket där vi undrade vad det heter. Och tänka sig, dagen efter hade vi fått ett svar:


Bu alla barn!

 

Jag vet inte vad jag heter. Kan ni hjälpa mig hitta på ett bra namn?

 
 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Wow!

Vilken tuff klass ni är!
Som vågar ha ett spöke som bor hos er!
Det var riktigt häftigt!

Själv gillar jag bara spöken på tecknad film! Mina favoriter är Laban och Labolina. Och spöker Casper så klart.
Det är därför våra katter heter Laban, Labolina och Casper. :)

/ Emma
(Jespers mamma)

Anonym sa...

Wow vilken klass jag har aldrig sätt en klass med en spöke spöket kan hetta laban fin spöke.